یزدفردا :مديركل امور تشريح و بررسي صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان حوادث غير مرقبه با مسئوليت قوه قضاييه و محوريت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور تشكيل مي شود.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام  پزشكي قانوني كشور، دكتر جابر قره داغي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران افزود: در پي ارائه پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان، برنامه كوتاه و دراز مدت سازمان تدوين و نحوه همكاري آن با ساير ارگان‌ها مانند هلال احمر، اورژانس، ‌وزارت بهداشت، ‌نيروي انتظامي و ... مشخص شد و از طريق نماينده تام‌الاختيار قوه قضاييه در شوراي هماهنگي مديريت بحران به سازمان مديريت بحران ارسال شد.

وي با تأكيد بر ضرورت عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران و نقش آن در حوادث غيرمترقبه تصريح كرد: در حال حاضر براي تشكيل و آغاز به كار كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان منتظر اعلام نظر سازمان مديريت بحران هستيم.

دكتر قره داغي با اظهار تأسف از نادیده گرفتن نقش پزشكي قانوني در مديريت حوادث غير مترقبه و عدم عضويت پزشكي قانوني در اين سازمان يادآور شد: چند ماه پيش طي نامه اي نقش پزشكي قانوني و اهميت حضور آن در حوادث و بلاياي طبيعي به سازمان مديريت بحران كشور اعلام و پيش نويس تشكيلات پیشنهادی سازمان پزشكي قانوني براي حضور در مديريت بحران به اين سازمان ارائه شد كه در نهايت پيشنهاد تشكيل كميته تخصصي تشخيص هويت و تدفين جان باختگان مورد موافقت قرار گرفت.

مديركل امور تشريح و بررسي صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به نقش پزشكي قانوني در حوادث غير مترقبه اظهار داشت: هر سانحه طبيعي يا حادثه و فاجعه ساخت دست بشر داراي قربانيان زيادي است كه همه آن ها نياز به تشخيص هويت و صدور جواز دفن دارند كه در تمام دنيا اين مهم توسط پزشكي قانوني انجام مي شود.

وي افزود: علاوه بر قربانيان حوادث، مصدومان نيز در بسياري موارد نياز به معاينه و تعيين خسارت دارند كه اين امر نيز از وظايف پزشكي قانوني است، بنابراين اميدواريم با توجه به اهميت و نقش پزشكي قانوني در حوادث و بلايا نسبت به عضويت پزشكي قانوني در سازمان مديريت بحران كشور اقدام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا